Stirling Engine Phone Charger Uses Hot Coffee to Generate Power


The Epiphany onE Puck is a charging device that uses differenceds in temperature to drive a piston, to turn a fly wheel, to generate small amounts of electricity, to charge a battery, which you can use to charge a phone.
All that is required to start the engine is a drink that is hotter or colder than a room’s ambient temperature. Once in place on the puck it will slowly generate 5W of power at 1,000mA and 5Vdc – obviously there will be drop off in generation potential as a drink cools (or warms) but you get the picture. As far as phone chargers go, you can get much better for a lot less money – but the awesome factor more than makes up for the expense and (presumably) ho-hum performance.
Continue reading >>> [ Uberreview ]

L'invenzione di onE Puck è un dispositivo che utilizza le differenze di temperatura per guidare un pistone, che ruota un volano, che genera piccole quantità di energia elettrica, per ricaricare una batteria, che può essere utilizzata per alimentare un telefono.
Per avviare questo motore, tutto ciò di cui avrete bisogno è una bevanda che sia più calda o più fredda rispetto alla temperatura dell'ambiente circostante. Una volta in posizione sul portatazza il dispositivo comincerà a generare 5W di potenza a 1.000 mA e 5Vdc - ovviamente ci sarà un calo di potenziale non appena la bevanda inizierà a raffreddarsi (o scaldarsi). Nel campo dei carica batterie si può ottenere molto di più a prezzi inferiori - ma l'effetto "wow" potrebbe compensare la spesa e le prestazioni (presumibilmente) scarse.
Continua a leggere >>> [ Uberreview ]