Swarming robots could be the servants of the future


Swarms of robots acting together to carry out jobs could provide new opportunities for humans to harness the power of machines.
Researchers in the Sheffield Centre for Robotics, jointly established by the University of Sheffield and Sheffield Hallam University, have been working to program a group of 40 robots, and say the ability to control robot swarms could prove hugely beneficial in a range of contexts, from military to medical.
The researchers have demonstrated that the swarm can carry out simple fetching and carrying tasks, by grouping around an object and working together to push it across a surface.
The robots can also group themselves together into a single cluster after being scattered across a room, and organize themselves by order of priority.
Continue reading >>> [Eurekalert]

Sciami di robot che agiscono insieme per svolgere lavori potrebbe fornire nuove opportunità per l'uomo di sfruttare la potenza delle macchine.
I ricercatori del Centro per la Robotica di Sheffield , fondato dall'Università di Sheffield e la Sheffield Hallam University, hanno lavorato per programmare un gruppo di 40 robot per dimostrare che la capacità di controllare sciami di robot potrebbe rivelarsi estremamente utile in una vasta gamma di contesti, dal militare al medicale.
I ricercatori hanno dimostrato che lo sciame in grado di effettuare semplici operazioni di recupero e trasporto, raggruppando intorno a un oggetto e lavorare insieme per spingere su una superficie.
I robot possono anche raggrupparsi in un unico cluster dopo essere sparsi in una stanza, e si riorganizzano in ordine di priorità.
Continua a leggere >>> [Eurekalert]