Teehan+Lax Labs Creates Hyperlapse Videos Using Just Google Maps Street View


Today, Teehan+Lax Labs unveiled a pretty amazing experiment that takes all of those flat Street View images from Google Maps and creates a hyperlapse videos out of it.

What exactly is hyperlapse? It’s a technique that combines time-lapse photography with sweeping camera movements focused on a point of interest. It’s not an easy task to do either — the design firm says that it took them many hours of stitching together photos to create the videos. Interestingly enough, Google Street View images became its source material for this time lapse project and eventually resulted in the creation of what it calls a usable interface around its engine.
Continue reading >>> [Thenextweb]

Oggi, Teehan + Labs Lax ha presentato un esperimento piuttosto sorprendente che prende tutte quelle immagini piatte di Street View di Google Maps e crea un video hyperlapse fuori di esso.

Che cosa è esattamente hyperlapse? E 'una tecnica che combina fotografia time-lapse con movimenti di macchina ampi focalizzati su un punto di interesse. Non è una cosa facile da fare - ci dice la società di design che ci sono volute molte ore per cucire insieme le foto e creare i video. È interessante notare che le immagini di Street View di Google sono diventato il materiale di base per questo progetto e alla fine ha portato alla creazione di quello che definisce una interfaccia utilizzabile attorno al suo motore.
Continua a leggere >>> [Thenextweb]